יום שני, 3 בדצמבר 2012

קייטי פרי ו-וויל קוטון



לפני זמן מה צפיתי בסרט הדוקומנטרי על קייטי פרי וגיליתי שמתחת לפרסונה המתקתקה והססגונית, קיימת יוצרת מוכשרת מאוד שהתחילה בכלל בתור סינגר סונגרייטר עם דמיון רב לאלאניס מוריסט.
אולם לאחר שפרי פרצה אל חיינו ב-2008 עם האלבום One of the boys עם המגה להיט I Kissed a Girl    והפייבוריט שלי Thinking of You , טיפחה בהופעותיה הפומביות ובקליפים שלה תדמית תיאטרלית, צבעונית ופופית.







האלבום השני שלה, Teenage Dream , יצא ב-2010 וסיפק להיטים רבים כמו שיר הנושא והסינגל הראשון, שעליו נרחיב בפוסט זה - California Gurls (השגיאה במקור).
הקליפ מתאר את קייטי פרי בעולם ממתקים קסום שנקרא Candyfornia. העולם הוא בעצם מעין משחק קופסא שנשלט על ידי סנופ דוג, המכונה Sugerdaddy . במהלך הקליפ קייטי וחברותיה, שכל אחת מהן מייצגת ממתק אחר, יוצאות כנגד סנופ דוג ששולט בהן יחד עם צבא דובוני גומי, עד שמנצחות אותו בעזרת..כן כן, קצפת שיוצאת להן מהחזיה.

מעבר למסרים הסקסיסטיים בקליפ (גבר שולט על נשים שמביסות אותו בעזרת מיניות) והמחווה לביץ' בויז יש בו גם המון השראה מאמן עכשווי בשם ויל קוטון (ותודה למור נווה שהפנתה אותי למידע הזה).

ויל קוטון מצייר עולמות קסומים עשויים ממתקים בהם שוכנות בדר"כ נשים יפיפיות. קוטון תיאר את יצירותיו כ"אוטופיה בה כל התשוקות מתממשות - מה שבעצם הופך את זה לחוסר תשוקה, כי כאשר היא ממומשת אין בה צורך יותר"













רעיון זה של ציור המבטא תשוקות אנושיות ותפנוקים למינהם מזכיר את הציורים בתקופת הרוקוקו, ואכן קוטון ציין כי הוא מושפע בין השאר גם מאמני התקופה - פראגונר ובושה .



לי היצירות של קוטון מזכירות גם את  ג'ף קונץ הבלתי נלאה, שדיבר גם הוא על סיפוק תשוקות באמצעות ייצוג של קיטש מכל סוג אפשרי .
ב-2008 יצר קוטון מיצג שנקרא "המאפייה של ויל קוטון" שהוצגה בניו יורק. המיצג היה מאפיה לכל דבר שאפתה את המאכלים שתיאר קוטון ביצירותיו, והמבקרים יכלו סוף סוף גם לטעום אותם, מה שנראה לי כמו רעיון מקסים שמפגיש בין החושים (אוצרים במוזיאונים בארץ - הנה לכם רעיון).




ונחזור לקייטי פרי. ב-2010 כאמור יצא הקליפ של קליפורניה גירלז שלא רק היה מבוסס על יצירותיו של קוטון - האמן עצמו שימש כמנהל אמנותי שלו. קוטון יצר שהתבסס על יצירותיו ועל מקורות השראה דומים כמו משחק הקופסא "קנדילנד" 




הספר והסרטים של צ'רלי ומפעל השוקולד ועל עליסה בארץ הפלאות.

הקליפ מצטט יצירות ספציפיות של קוטון :















בנוסף, שיתוף הפעולה בין קוטון לקייטי פרי נמשך כשעיצב את עטיפת אלבומה וכשצייר אותה לאחת מהתערוכות שלו





היצירה
ועטיפת האלבום 





קייטי וויל קוטון



הנה קליפ שמתאר את מאחורי הקלעים של הקליפ




אחד משיתופי הפעולה המקסימים ומלאי הדמיון שיצא לי לראות . אתם מוזמנים להנות מהקליפ המלא, אני אלך לחפש ממתקים.










3 תגובות:

  1. כל הכבוד ליטל! אני תמיד שמחה לראות את החיבורים המעניינים שאת עושה וללמוד נקודות חדשות.
    יפה יפה

    נטע

    השבמחק
  2. "Will Cotton was the Artistic Director for Katy Perry's 2010 music video" זאת לא השראה זה נעשה על ידי האמן עצמו...מצוטט מהאתר של האמן...

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...